Strandweer - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van jenw - WaarBenJij.nu Strandweer - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van jenw - WaarBenJij.nu

Strandweer

Door: Jet en Wilko

07 Februari 2013 | Nederland, Utrecht

Woensdag 6 februari zijn we op tijd vertrokken vanuit Whakapapa in het Tongariro National Park (TNP). Op deze stralende dag konden we de vulkanische bergen volledig zien. Dat was nog eens een kadootje. Zowel de Ngauruhoe (Mount Doom) als de enorm grote Mount Ruapehu lieten zich volledig fotograferen. Ja, we worstelen nog steeds met de foto uploads ... Maar het gaat vast lukken. Op naar Wellington. Het eerste deel na het TNP, deed aan Oostenrijk denken maar dan met een geler landschap. Veel schapen, en verderop hollandse bonte koeien. Schapen houden ze in koelere gebieden en koeien in de wat warmere delen. Het vee staat niet in de stal, ook niet 's winters. Vanwege het mooie weer koersen we op een plaats aan het strand dichtbij Wellington. Uiteindelijk werd dat Paekakariki. Vanaf de camping konden we in een paar minuten naar het strand lopen. Daar hebben we het water getest, koud!, en in de zon gezeten en wat gewandeld. Daarna buiten gegeten en niet te laat naar bed gegaan. Het werd ook al snel donker vonden we, rond half negen. Morgen naar het Zuidereiland...

• 07 Februari 2013 - 06:45

Peter:

Hoi Jet en Wilko,

Wat leuk om jullie verslagen te lezen. Wilko: hoe zit het met de potentie voor duurzame energie in Nieuw-Zeeland? :-) Ik dacht aan een vestiging GZNZ. In ieder geval voldoende thermische energie.

Heb het goed!

Peter

• 07 Februari 2013 - 15:38

Yolanda:

Wat een prachtige verhalen (beetje jaloers).
    Wat een mooi land he en zoveel te zien nou geniet ervan samen en ik kijk nu al uit naar jullie volgende verhalen.
    xx Yolanda

• 07 Februari 2013 - 17:36

Yvonne:

Na die warme zwavelbaden ben je ook geen koud water meer gewend natuurlijk :).

x Yvonne

• 08 Februari 2013 - 16:44

Caroline:

Hoi Jet en Wilko,
    Wat leuk om jullie reisverslagen te kunnen lezen. Volgens mij hebben jullie het prima naar jullie zin.
    Geniet er maar van.
    Liefs, Caroline.

• 08 Februari 2013 - 21:56

Marjan De Jonge:

Hoi Jet en Wilko,
    Wat een geweldige reis!! We misten jullie bij De Slinger (lege stoelen), het programma was geweldig, maar jullie reis overtreft alles. Volg jullie op de kaart en reis een beetje mee..
    Groetjes Marjan