Hozen naast de vulkaan - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van jenw - WaarBenJij.nu Hozen naast de vulkaan - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van jenw - WaarBenJij.nu

Hozen naast de vulkaan

Door: Wilko

06 Februari 2013 | Nederland, Utrecht

5 februari 2013
Afgelopen nacht heeft het gehoost. Er was slechter weer voorspeld, maar dit was heftig. We bereiden ons voor op een vroegtijdig vertrek. We staan op een camping bij het dorpje Whakapapa, in het Tongariro National Park. In dit park, wat 7200 km² groot is, liggen drie actieve vulkanen. Mount Tongariro, Mount Ruapehu, en Mount Ngauruhoe, beter bekend als Mordor uit Lord of The Rings. Ook is het een ski gebied. Gisteren zijn we langs Lake Taupo gereden, wat ontstaan is na de grootste vulkaanuitbarsting ooit geregistreerd, en dan hebben we het over iets van 100 jaar na Christus. Het is een gigantisch meer van zeker 20 km lang. De Chinezen schijnen deze uitbarsting indertijd te hebben ervaren door een klimaatverandering. Vanaf onze camping gaan veel mensen wandeltochten maken, Ofwel trackings. Je kunt routes lopen van enkele dagen waarbij je onderweg in hutten verblijft. Na het ontbijt ontdekken we dat het weer enorm gaat meevallen. Dus we kunnen een dagje blijven staan en een wandeling maken. Wij hebben gekozen voor een route van een paar uur, die naar een waterval leidt. Deze heet Taranaki, naar een vulkanische berg in de buurt. Onderweg hebben we de zon gezien, maar ook wat buien meegemaakt, zodat we blij zijn met onze regenkleding. Prachtige uitzichten leverde deze wandeling op waar je mooie foto's kunt maken. Aan het eind, in een cafe van een prachtig hotel, een kop chocomelk cq. koffie gedronken met soep en salade. En toen een informatie centrum bezocht met achtergrond info over de vulkanen. Ruapehu is aan het rommelen, en wordt geadviseerd om een paar kilometer afstand te houden. Dat doen we zeker. We bekijken de bergen van grote afstand en maken nog wat foto's. Daarna wat gelezen, en gegeten en genoten van een vroege avond zon. Morgen willen we naar Wellington, om overmorgen de boot naar het Zuidereiland te nemen. Maar we blijven flexibel dus nog niets ligt vast.

• 06 Februari 2013 - 10:51

Marjan En Karien:

Joehoe Jet en Wilco!

Wat hebben jullie prachtige reisverslagen op jullie site staan.
    Wij zijn nu al jaloers. Jullie daar in dat mooie, verre land.. wij hier op de studiedag met buiten sneeuw en toch een mooi zonnetje.

Geniet van elkaar en het mooie land. Wij kijken vast nog eens op de site. Plaatsen jullie ook nog foto's?

Groeten Marjan en Karien

• 06 Februari 2013 - 10:54

Lisanne:

Wat leuk om te lezen dat jullie genieten. Jammer van het weer, maar hopelijk wordt dat snel beter! Ben erg benieuwd naar de mooie foto's! Hier heeft het vannacht weer een beetje gesneeuwd, zonnetje komt nu door. Slaap lekker voor nu! xxx