Stoom en Vuur - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van jenw - WaarBenJij.nu Stoom en Vuur - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van jenw - WaarBenJij.nu

Stoom en Vuur

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg

04 Februari 2013 | Nederland, Utrecht

Zondag 3 februari: na een heerlijke nacht in onze B&B bij Rein hebben we een heerlijk ontbijt genuttigd, samen met Rein en zijn vriendin Marcia. Na het ontbijt zorgde Rein dat de camper reisklaar was. Schoon was hij niet bepaald, dus later op de dag hebben we hem helemaal onder handen genomen. Na vertrek uit Rotorua hebben we boodschappen gedaan bij Pack & Save. We vinden NZ wel een duur land. We zijn naar Te Puia geweest waar we schitterende geiseres hebben gezien, modderpoelen en zwavelpoelen. De binnenkant van de aarde is woeste bedoening. Het blijft fascinerend om hier naar te kijken, en het te ruiken :-). Na Te Puia zijn we doorgereden vaan de eerste camping op Watiki Valleye op aanraden van rein. Een prima camping met thermische baden. Dit water komt uit de warme bronnen en wordt afgekoeld naar de baden geleid. Heerlijke ontspanning. Daarna de camper gereed gemaakt voor de eerste nacht.
Maandag 4 februari: Heerlijk geslapen op deze rustige camping. Nog even samen in het thermische bad gelegen. Buiten ontbeten. Ingepakt en op weg gegaan. Nu zijn we naar Thermal Wonderland geweest, bij Wai O Tapu. Dit vulkanische park is nog indrukwekkender dan Te Puia. Vooral de kleuren in het water maakten veel indruk. Een schilderachtig panorama kregen we te zien. Van rood, via groen, naar wit en zwart gekleurd water en poelen genoemd naar de Duivel en de Hel. Toen doorgerend naar onze volgende stop: het Tongariro National Park. Dit leverde een schitterende tocht op langs Lake Taupo, het grootste meer van NZ, en door een enorm woud bij Tongariro. Wat opviel was dat er langs deze route bijna geen huizen of verkeer meer was. Daar aangekomen was het flink gaan regenen. Of we morgen kunnen wandelen is de vraag.

  • 04 Februari 2013 - 09:55

    Noor De Oude:

    Hier regent het steeds, daardoor mis ik mijn vroege ochtend wandeling van 8-14 km.Dus ik wordt zo stijf . Daarvoor in de plaats gebruik ik mijn tijd met feest versiering te maken, maar dat is zit werk. Tot julie volgende verhaal. Groetjes Noor den oude.

  • 04 Februari 2013 - 12:54

    Karin Verhoeven:

    Hai lieve mensen,

    Net weer een mooi reisverslag van jullie gelezen. Bijzonder! Omdat ik eigenlijk niks weet van de plek waar jullie zijn ben ik druk bezig met alles op te zoeken op google en wow wat een mooie beelden kreeg ik te zien. En dat zien jullie in het echt!!!! Veel plezier weer. Kus

  • 04 Februari 2013 - 12:54

    Karin Verhoeven:

    Hai lieve mensen,

    Net weer een mooi reisverslag van jullie gelezen. Bijzonder! Omdat ik eigenlijk niks weet van de plek waar jullie zijn ben ik druk bezig met alles op te zoeken op google en wow wat een mooie beelden kreeg ik te zien. En dat zien jullie in het echt!!!! Veel plezier weer. Kus

  • 04 Februari 2013 - 14:23

    Jolien:

    Jullie reis begint geweldig zo te horen (wat een luxe voor Rein, die krijgt z'n camper waarschijnlijk schoner terug dan hij was). Ik kijk uit naar jullie volgende verslag! Jullie liggen waarschijnlijk lekker te slapen, hier schijnt de zon :)

  • 04 Februari 2013 - 16:29

    Jolanda:

    He Wilko en Jet,
    wat klinkt dat heerlijk allemaal! Veel plezier hoor! En niet teveel poetsen in de camper Jet, Jolien heeft gelijk!
    Wij hebben gisteren wel gewandeld in de storm en de regen.....

  • 04 Februari 2013 - 19:51

    Noortje:

    Wauw, lekker zeg beetje rondtoeren in een camper. Pff misschien moet ik ipv fietsen van de zomer
    gewoon met de camper op stap. ik ga Karin na doen en ga ook jullie route eens googelen. Het weer wordt inderdaad weer stormachtig en vooral verheugend is het feit dat het weer gaat vriezen v/d week.
    Mag ik in het kader van energiebezuiniging wel volgende week woensdag de verwarming aan doen bij jullie (-: Mocht Maria dit toevallig lezen, ik slaap dinsdagnacht naast jou, nou ja ik bedoel in het huis ernaast, zodat je niet schrikt als je er snachts licht ziet branden. Handig zo een blog ha,ha.
    Tot volgende keer xx

  • 05 Februari 2013 - 16:26

    Yvonne:

    regen....dat komt me bekend voor. Maar dat hoort erbij, daarom is het ook zo'n mooi groen land.
    Ik hoop dat jullie nog wel hebben kunnen wandelen maandag, met of zonder poncho's :)

  • 05 Februari 2013 - 17:32

    Jan En Carla:

    Hallo Jet en Wilko,
    Gelukkig hadden jullie een goede vlucht en kon je zonder jetlag (?) aan het NZ-avontuur beginnen. Ja, de "drukte" heb je nu gehad, het wordt alleen maar rustiger en nog mooier!
    Hopelijk is straks Cook Street is niet al te woest. Veel plezier verder, groetjes Jan en Carla

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Utrecht

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Februari 2013

Water en rots

25 Februari 2013

De vergeten snelweg

25 Februari 2013

Mooie zonsondergang

23 Februari 2013

Vulkaan, waterval en strand

22 Februari 2013

Wilde zee, weerzien en bijpraten

Actief sinds 27 Dec. 2012
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 9416

Voorgaande reizen:

27 December 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: